2013. november 2., szombat

Customer Service

Ma felhívtam a bankot, mert itt nem lehet csak úgy bemenni egy bankba, hogy most el akarok intézni valamit: először időpontot kell kérni hozzá... (bazmeg) Szóval felhívtam a HSBC-t, hogy a havi 8 fontba kerülő "Senkiházi Suttyó Kis Bevándorló"-számlámat (ők "Passport Account"-nak hívják) valami ingyenes konstrukcióra cseréljem, mert nagyjából lejárt a 6 hónap, amire az eredeti szerződés szólt - meg ugye már van lakcímem, meg állásom. (Ja, igen: itt legalább van ingyen számla is.)

Pattogtam egyik ügyfélszolgálatostól a másikig, mire egyszer csak egy nő kezdett beszélni hozzám valamilyen ismeretlen nyelven. Mivel elhallgatott, ezért gondoltam, hogy most nekem kéne mondani valamit, tehát naivan bepróbálkoztam egy "Sorry?"-val. A nő megint elmondta ugyanazt, tehát a Sorry-t valószínűleg értette: akkor az én készülékemben kell hogy legyen a hiba...

Megint csend volt két-három másodpercig, amíg a voice-recognition unitom felizzott, majd tehetetlenül sírva fakadt: VÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, ez skót! BRÜHÜHÜHŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰ... Na ezen a ponton teszteletlen kódrészletre futott nálam a vezérlés, és innen-onnan elkapott negyed-mondatokból/kifejezésekből próbáltam rekonstruálni, hogy mi a faszt mond/kérdez, pedig direkt megkértem, hogy mostantól beszéljen lassan, és artikuláltan. (Ezt a kérést nyilván ő is ugyanúgy leszarta, mint eddig mindenki más...)

Persze én voltam a hülye, hogy nem kértem inkább egy másik ügyintézőt (legközelebb gondolkodás nélkül ezt fogom tenni). Sebaj; 3-5 munkanapon belül kijön majd a csomag, hogy mégis mi a lófaszt kértem...

Értem én, hogy tolerancia, meg esély-egyenlőség, de mozgássérülteket sem alkalmaznak felszolgálónak - egy call-centerbe miért kell ilyeneket betenni?!?!?!?

Erről eszembe jutott, hogy a múltkor a Top Gear-ben Amy MacDonald volt az aktuális celeb - én sem tudom, hogy ő kicsoda, de legalább skót létére még viszonylag tűrhetően beszél... Ennek ellenére még őt is basztatják az aktentusa miatt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése