2013. március 9., szombat

Injektor-csere (1/2)

Mivel egy injektor cseréje a rendelkezésemre álló szerszám-arzenálnál ("LIDL" dugókulcs készlet - 4 éves kortól) komolyabb műszerezettséget igényel, ezért elmentem a Halfords-ba, hogy nézzek valami használhatót. Először csak valami alapvető, a kocsiban is hordható egyszerű készletet akartam. Azt terveztem, hogy majd egyszer felpakolok, és Magyarból elhozom az ottani szerszámaimat. Sajnos (szerencsére?) megláttam a rögtön a pénztár mellé kirakott, fél-áron kínált, 170 darabos, az üzletben található legkomolyabb cuccot. Gondolkodtam úgy három és fél másodpercig, mint Gus Hansen 9-2 off-al a kezében, mielőtt all-in megy - és döntöttem... Mindjárt itt a névnapom, és igazából otthon sincs egy olyan minőségű készletem, amiben egyszerre MINDEN benne lenne ("Ajándék, mellyel meglepem e kávéházi szegleten magam - magam..."). Kicsit bedurrant a vállam, mire a 13.5 kilós dobozzal hazavergődtem, de legalább nem kell megint ötvenszer visszamenni az üzletbe, ha szükség van egy másik kulcsra. Ebben van metrikus, és imperial dugókulcs-készlet mindhárom méretű racsnis kulccsal, hozzájuk csuklók és hosszabbítók, csillag-villás racsnis(!) kulcsok 19-esig, imbuszkulcs-készlet, torx-készlet, inverz torx, csavarhúzó fejek, stb... Szóval mos, főz, takarít, masszíroz, és orálisan kielégít.

Nekiláttam. Azt, amit a múltkor írtam, hogy a hosszában elhelyezett motor jól hozzáférhető, máris visszavonom... Tudjuk, hogy a japán autókban minden kurva alkatrészt nem kétszer, hanem háromszor annyi csavar, bilincs, pánt, vagy keret rögzít, mint amennyire eredetileg szükség lenne. Hogy a motor és az autó kompakt és könnyű maradjon, ezért ezeknek nyilván legalább a fele hozzáférhetetlen helyre kerül. A helyzet nem annyira súlyos, mint a bukólámpás Prelude-ömön volt (végülis az csak egy szar Honda), de azért ennél átgondoltabban elrendezett motorházra számítottam a Toyotától. (Mondjuk valószínűleg az új Lexusok vásárlóinak sem az volt a legfontosabb szempontjuk, hogy az autójuk elegánsan szerelhető legyen...) Találtam például egy acél-keretet, aminek két funkciója van: először is tart egy vákumcsőben lakozó nyomást mérő szenzort, másodszor pedig megakadályozza, hogy az alatta levő alkatrészt (aminek a csavarjait egyébként egy pillanat kiszedtem) ki lehessen emelni anélkül, hogy ezt leszedném (ennek a csavarjaihoz pedig csak másik három kiszerelése után lehet hozzáférni).

Azért csak eljutottam odáig, hogy a kettes injektor a kezemben volt - de a csomagtartó végül megtelt a motorból eltávolított cuccokkal. Már egy hete várok az "új" befecskendezőre. Szétbasz az ideg; szerintem elvesztette a posta... Mérgemben felmentem a netre, és EZT találtam. Rögtön melegség öntötte el a szívemet... Ez az első kellemes meglepetés, ami ebben az országban ér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése